NU IN THEATER

INSTAGRAM SOCIAL MEDIA INSTAGRAM WERELDWIJD

THE DIGITAL SPIDER

STUCK IN A WORLDWIDE WEB

DE EERSTE NEDERLANDSE INSTA-BIOSCOOP, EEN CINEMA EN SIMULATIE VAN ERVARINGEN, IDEEËN EN PERCEPTIES OP SOCIAL MEDIA OM TE REFLECTEREN OP ONS (ONLINE) GEDRAG EN DEZE TE BEÏNVLOEDEN.

Jimmy Green

EEN PRIMEUR
Met gepaste trots presenteren wij 1 juni onze voorstelling The Digital Spider. Dit is de eerste Nederlandse “insta-movie” over de effecten van Social media. We belichten een world wide web, die we vaak zelf (als spin) creëren en waarin wij ons vaak onbewust beknelt (als prooi) in bevinden. Het gevoel vast te zitten in een digitale web, die ons eigen gedrag op Social media versterkt kan leiden tot meer sociale, cognitieve en emotionele problemen. Dit terwijl een sociale offline web een positievere uitwerking op ons heeft. Dus ja, welke web spin jij?!

PANDEMIE
Ook op Xclusiv Company heeft het coronavirus grote impact gehad, op zowel persoonlijk vlak als voor het beoogde project. De eerste lockdown hebben we aangegrepen om The Digital Spider in een nieuwe, digitale vorm te gieten, zodat we alsnog een groot publiek konden bereiken met het project. Maar met name tijdens de tweede lockdown zijn we als gezelschap ontzettend geraakt.
Niet alleen konden we de opnames niet afronden en konden we langere tijd niet werken in ons kantoor in het Nieuwe Luxor Theater om te editen, maar in een korte, bizarre tijd zijn sommigen van ons hard geraakt door de mentale, sociale en economische gevolgen van de pandemie.
In een onstuimige periode kregen leden van het gezelschap te maken met depressies, corona-gerelateerde klachten en zelfs het verlies van familie en een teamlid. Dit heeft ertoe geleid dat we meerdere keren moesten bijsturen.

RELEASE FILM
Het eerste deel van The Digital Spider is via social media gereleaset op 23 juni, de Dag van Overprikkeling. We haakten daarmee aan bij zowel een veelgehoord effect van social media gebruik als de gevolgen van de coronacrisis.

Vanaf deze dag rolt het web zich steeds verder uit en worden kijkers steeds dieper het verhaal ingezogen. Hierdoor krijgt men het gevoel dat we willen meegeven. Er borrelt een gevoel van reflectie op als je door het verhaal scrolt: “Waar kijk ik nu eigenlijk naar, en waarom?”
Juist dit zaadje willen we met The Digital Spider bij de kijkers planten, zodat dit besef over online consumptie bij hen kan groeien en zij dit kunnen meenemen in hun verdere social media gebruik.

INSTAGRAM
We hebben ervoor gekozen om de structuren van dit platform aan te houden en deze te gebruiken om een versnipperd beeld van de film te tonen, waardoor men letterlijk door te scrollen, swipen en liken de film eigenhandig ontvouwen. De grid (feed op instagram) is opgebouwd door 3 keer per week een deel van de film te posten, voor een aantal weken. Ook hebben we persoonlijke overwegingen van de dansers achter de gemanipuleerde beelden verstopt, zodat met daar voorbij moet kijken om bij de authentieke bronsverhalen te komen.
Hiermee hebben wij als artistieke “SPINFLUENCER” een nieuwe web gebouwd, die anderen “tot in eeuwigheid” kunnen bekijken en uitbreiden.

TIKTOK
Als uitbreiding van en directe link naar onze insta-bios is onlangs ook op TikTok een dansfilmpje van een influencer verschenen met de quote:

‘I am @TheDigitalSpider’

ACTUEEL ONDERWERP
De uiteenlopende content binnen The Digital Spider vormt een sprekende verhaallijn over zelfreflectie, nieuwe inzichten en het herkennen en erkennen van de eigen gebreken en behoeften tot expressie.

Door de tegenstelling tussen de online en offline realiteit binnen het verhaal stevig neer te zetten, trekken we de aandacht naar verschillende thema’s. Deze kunnen voor iedere kijker anders zijn, afhankelijk van hun eigen referentiekader. De onderwerpen die wij aankaarten zijn dingen waar jongeren die online actief zijn veel mee te maken krijgen:

  • Gemakzuchtigheid in het denken en handelen;
  • Anders voordoen dan dat ze zijn;
  • Het “zwart/wit” denken, zonder ruimte voor kleur;
  • Interpretatie van beeld en online communicatie;
  • Inschatten van consequenties van eigen (online) gedrag;
  • De disbalans in het offline en online leven;
  • Het “gras is elders groener” syndroom: bij een ander is alles beter;
  • Schikken aan een volg cultuur en deze niet durven doorbreken;
  • In herhaling vallen, zelfde patronen blijven volgen vanwege een gevoel van “missing-out”


INSTA-MOVIE
The Digital Spider is de eerste Nederlandse “insta-movie” over de effecten van Social media. We belichten een world wide web, die we vaak zelf (als spin) creëren en waarin wij ons vaak onbewust beknelt (als prooi) in bevinden.
Het gevoel vast te zitten in een digitale web, die ons eigen gedrag op Social media versterkt kan leiden tot meer sociale, cognitieve en emotionele problemen. Dit terwijl een sociale offline web een positievere uitwerking op ons heeft. Dus ja, welke web spin jij?!

OPBOUW VOORSTELLING

  • Een interdisciplinaire voorstelling met een visueel en krachtig verhaal
  • Actueel thema: (a)Sociale media & Identiteit
  • Circa 90 minuten
  • Spoken Word (Engelstalig)
  • Gemanipuleerd content
  • Verstopte interviews (persoonlijke verhalen)
  • Modulair decorstukken & projectiekubus
  • 16 performers
  • Dansstijlen: Hiphop, Vogue, Breakdance, Popping, Waving, Tutting
  • Eigen geproduceerde electronisch muziek (House, Hiphop, Soundscapes)
  • Een versnipperd verhaal van persoonlijke ervaringen en ervaringen

SEVEN (SOCIAL MEDIA) SINS
The Digital Spider: in the web of SIALIA vertelt het verhaal van Sialia G., een jonge Rotterdamse influencer die er alles voor over heeft om indruk te blijven maken op haar enorme hoeveelheid volgers. Sialia G., wiens naam bestaat uit de eerste letters van de zeven zonden, is ijdel, leugenachtig, hebberig en manipulatief.
Door ten koste van alles haar imago hoog te houden, stapelen ook haar schulden zich op. Hoewel haar virtuele persoonlijkheid overtuigt, weet niemand dat haar online voorkomen een filter is voor haar eigen onzekerheden, onder andere over haar huidskleur. De content visualiseert haar online/offline dubbelleven en volgt haar weg naar zelfacceptatie en bewustwording.

CONTEXT VERHAAL
Social media zijn niet alleen het onderwerp, maar functioneren in deze setting ook als podium. Iedere social media gebruiker (zowel de performer als de kijker) is een eigen spin in het verhaal en wordt daarmee onderdeel van het groter geheel: The Digital Spider.
Ons “nieuwe web” spoort kijkers aan om zich door het verhaal te bewegen en daarbij minder oppervlakkig beelden te consumeren. Elke kijker zal op basis van zijn of haar handelen hierbij voorbij de opgepoetste beelden moeten kijken. Dit heeft als doel de context van het verhaal te ontdekken en te reflecteren op het eigen social media gebruik en -consumptie, en tot (zelf)ontdekking te komen.

ZEER PERSOONLIJK
Het verhaal is tot stand gekomen middels de input van de dansers, die social media op verschillende manieren en voor diverse doeleinden gebruiken. Vanuit deze unieke samenstelling hebben we realistische en surrealistische scenario’s geschreven, die de tegenstelling tussen de online en offline realiteit weergeven.
We hebben de dansers gevraagd om in een projectie-decor zowel een happy solo (vanuit goede associaties met sociale media) als een dark solo (op basis van negatieve online ervaringen) te dansen. Dit resulteerde in mooie, zeer persoonlijke vertolkingen van de dansers.
Juist door hoe we de expressies van de dansers manipuleren tijdens het editen, benadrukken we de vluchtigheid en vooral de dualiteit van social media: de verwevenheid van positieve en negatieve associaties worden versterkt door de rauwe of juist bewerkte content.

FICTIEVE CONNECTIE
In onze digitale tijdperk zijn steeds meer mensen zich bewust van de noodzaak tot vernieuwing en verbinding én hun rol hierin. Als je wilt vernieuwen moet je een open blik hebben en actie ondernemen. En als je wilt verbinden, moet je ook open staan voor andere perspectieven.
Social Media biedt ons mogelijkheid hiertoe. Het verbindt ons met een wereld, die wij overigens zelf kunnen vormgeven. De thema’s en communities waarmee wij ons (willen) identificeren, volgen wij. Op laagdrempelige wijze kunnen wij opgenomen worden in communities die dezelfde idealen en dromen hebben.
Ondanks deze fictieve vorm van connectie voelen wij ons hierdoor toch verbonden en gewaardeerd als persoon. Velen hebben dan ook een groter behoefte voor de vorming van hun online identiteit in plaats van hun offline (werkelijke) identiteit.

HABITAT VAN DE DIGITALE MENS
Massaal verweven wij onze talenten, dromen en persoonlijke verhalen met digitale platforms. Social Media is hierdoor ons “online leefgebied” geworden. Drempels die we ervaren worden steeds lager én (oude) normen en waarden vervagen, doordat wij in deze digitale omgeving staan wij continue in verbinding met elkaar én is alles voorhanden.

Door de vele en continue informatie zijn wij niet meer specifiek verbonden aan een bepaalde ideologische/levensbeschouwelijke visie. Hiermee is de tijdperk van gezag en overtuiging voorbij.

LIKES
We fleuren op van een like op hetgeen wat we zelf net online hebben vrijgegeven. Raar?!

DE DIGITALE LUST
Zien en gezien worden, liken én geliked worden, volgen én gevolgd worden; daar draait het om. Althans zo lijkt het op social media. Steeds meer geluiden poppen op met de vraag of we nu wel alles open en bloot moeten tonen in een fictieve wereld waar zowel bekenden als onbekenden kunnen meekijken.
Je gunt je nabije sociale kring een kijkje in je leven, maar waarom dan ook onbekenden?!

Het begrip “volgers” geeft hier enig duidelijkheid in. Want gevolgd worden is een ongeschreven waardebepaling als bevestiging dat je ertoe doet. En hoe meer volgers des te belangrijker jij dan bent. Althans dat beeld wordt ermee geschept. Want zijn wij niet allemaal even belangrijk?

Nee, zowel in onze online als offline wereld is er onderscheid in talent-waardering: wie steengoed is, hoeft niet per definitie super populair te zijn. Het hebben van volgers is in deze tijd is een grotere behoefte dan de focus op kwaliteit.
Hiermee willen we uiteraard niet zeggen dat wie populair is, geen kwaliteit heeft. We willen vooral benadrukken dat de beeldvorming van het hebben van veel volgers, schapen gedrag bevordert. Iemand met weinig volgers wordt veel minder snel gevolgd, omdat het waarschijnlijk (nog) niet “cool” genoeg is.

(A)SOCIAL MEDIA
We horen je al denken….. Wat  in vredesnaam is (A)Sociale Media. In ons optiek staat dit voor hetzelfde als Sociale Media, alleen met een kanttekening dat je via dergelijke mediakanalen, zowel positieve als negatieve ervaring kan opdoen. Want hoe enthousiast je ook omarmt en gevolgd kan worden, net zo gemakkelijk kan jij weer vergeten en ontvolgd zijn.

DE VORM
Onze xWEB is een digitaal kunstweb van creatieve content, zoals short-films, korte sketches, social media posts, muziek en muziekvideo’s, foto’s en vlogs. De veelzijdige content verrast, vermaakt, inspireert en betrekt het publiek op een actieve manier.

TWEEZIJDIG
We hebben veel vanuit dualiteit proberen te creëren. Zodoende hebben we er ook voor gekozen om het web tweezijdig te maken. Je kunt hem van boven naar beneden bekijken en lezen, waarmee je de donkere hoofdpersoon volgt. Ook kan je het juist vanaf onder naar boven bekijken, vanuit het perspectief van het witte personage. Op beide manieren krijg je het volledige verhaal mee. Ook de captions (tekst onder de posts) kan je in beide richtingen lezen.

Ook het verhaal is op twee manieren te volgen, beiden gecentreerd op de tweedeling tussen online- en offline identiteit. Enerzijds kan je het verhaal volgen over de hoofdpersoon SIALIA G., die een verkeerd zelfbeeld heeft ontwikkeld door alles wat zij ziet op social media. Als donkere dame herkent zij zich niet in de online schoonheidsidealen en creëert zij een blonde tegenhanger van zichzelf. Maar door haar nieuwe zelfbeeld raakt ze alleen nog maar meer verstrikt, tot op het punt dat ze zelf geen volledig beeld over zichzelf kan vormen. Ze past nu wel in “het perfecte plaatje” maar is als het ware door social media geherprogrammeerd in welk beeld ze moet passen en dus hoe zij naar zichzelf kijkt.

FRAGMENTARISCH
Fragmentarisch laten we zien hoe zij in allerlei moeilijke situaties terechtkomt en daardoor nog meer in haar eigen web vast komt te zitten. De beelden van de dansers zijn bedoeld als vertolking van de emoties van de hoofdpersoon en de schommeling daarbij. De stemming gaat onverwachts namelijk van opgewekt naar verdrietig en wordt soms zelfs duister.

Daarnaast is er – parallel aan het verhaal van het fictieve personage SIALIA G. – ook een andere verhaallijn te volgen. Deze bestaat uit meer persoonlijke en individuele verhalen van de dansers, die vanuit eigen ervaringen in dans en woord vertellen hoe zij hun twee identiteiten beleven 

Dansers: De originele cast bestaande uit Morena Stüger, Shaquille George, Dimitrios Grigoriou en Tamblyn Baal, aangevuld met (oud) Xclusiv dansers en verschillende dansers uit Utrecht en Arnhem.

Dansstijlen: HipHop, breakdancing/bboying, urban contemporary, waving, voguing, afro dance en moderne dans. De stijlen komen voorbij als groepschoreografie, in duetten en in solo’s. Ook hebben wij een aerial-element ingezet.

Acteurs: Vanwege de beperkende corona-omstandigheden hebben we ervoor gekozen de dansers ook in te zetten als acteurs, in de stukken waar geen choreografie aan te pas komt. Bijzonder is dat dit veel heeft losgemaakt bij twee danseressen, die nu meer willen doen met hun acteertalent.

Muziek: De muziek is gemaakt door artistiek directeur Jason, technisch producer Dieter en visual artist Sibe. Jason richt zich op pop, house en hiphop en mikte vanuit de brede sociale karakter van social media op muziek met een hedendaagse en herkenbare sound. Dieter en Sibe hebben hun technische vaardigheden verwerkt in hun muziek met duisterder klinkende, complexe ritmes. Zo sluit de muziek aan bij de thema’s van The Digital Spider.

Spoken word: Hiervoor hebben we Kain Slim, een bekende naam in de rap en spoken word scene, gevraagd. Het heeft geresulteerd in een mooi fragment waar de hoofdpersonage (in pure vorm zonder make up) de nagebootste maatschappij binnenloopt.

Videografie: De verantwoordelijkheden waren eerst onderverdeeld onder de regisseur en camera team, in een latere fase is dit overgenomen door Jason en Sibe.

Decor: Het decor is een modulaire set-up geworden, die makkelijk kan worden op- en afgebouwd en zo voor opnames op verschillende locaties kon worden ingezet. Het bestaat uit verschillende semi-transparante panelen van gaasdoeken, waar achter kan worden gedanst, maar ook op kan worden geprojecteerd. We hebben het decor ook al live kunnen inzetten onder toeziend oog van Hare Majesteit Maxima, tijdens openingsweek van het nieuwe Theater Zuidplein (foto onder).

Locaties: De beelden zijn geschoten in een kunstpand bij het kunstcollectief iii Den Haag en op verschillende locaties, zoals bossen in Den Haag en Rotterdam, bezienswaardige locaties te Rotterdam, Premier Suites Rotterdam en Fotostudio 344 in Capelle aan den IJssel.

Licht en projectie: Er is gebruik gemaakt van projectie op het decor van gaasdoeken, op de dansers zelf en op de grond. Ook is er lichttechniek ingezet. De balans tussen deze twee vormen moest goed worden bewaakt, zodat het licht niets zou afnemen van de kwaliteit van de projectie en de harmonie tussen de projectie en lichtgebruik wat betreft projectiekleuren en intensiteit werd gewaarborgd. 
Ook de beelden die ‘s nachts in het bos zijn geschoten waren belicht. Hiervoor hebben we een aggregaat gebruikt en een mobiele lichtopstelling opgezet.

Styling: Binnen The Digital Spider speelt de waarneming van kleur een belangrijke rol. Zo is het gebruik van rood vaak een associatie met warmte, liefde of gevaar. Blauw wordt geassocieerd met waarheid en helderheid. We laten deze contrasterende kleuren terugkomen, middels het gebruik van licht en decorstukken.

Voor de styling van de dansers hebben wij per scène bekeken op wie wij de focus wilden leggen en hoe kleding kon bijdragen aan het gevoel dat we wilden overdragen. Voor de hoofdrollen en primaire groepsstukken hebben we in samenspraak met een styliste kleding geslecteerd. Ook hebben we de dansers gevraagd om eigen kleding mee te nemen, zodat zij hun eigenheid kunnen uitdragen tijdens hun solo’s, zowel dark als happy.

SPIN OF PROOI?!

“Waarom zoeken wij massaal naar betekenis in een digitaal leven, omdat we niet werkelijk onszelf durven/mogen zijn in ons offline leven?!

Ach fuck it, met elke foto die ik post krijg ik toch weer wat likes erbij. En dat voelt goed: ook al betreft de foto een opgepoetste versie van mij.

Verblindt door het licht van mijn scherm en in een digitaal gesponnen web dwaal ik zonder doel en zonder gevoel af in diepe gedachten.

Ik ben compleet uitgeschakeld door kunstmatige verlangens, die bij elke swipe omhoog weer een menselijk deel van mij verbannen”

JASON R. JEANDOR • THEDIGITALSPIDER 

Hieronder leggen we kort een aantal scenes uit, zodat jij als kijker nog dieper in het verhaal kan komen. 

MORENA Morena speelt de donkere vertegenwoordiging van Sialia G. in het verhaal. Een Sialia is een vogeltje dat bestaat uit rode en blauwe kleuren. Deze kleuren hebben we als uitgangspunt genomen voor haar innerlijke tweestrijd. In dit filmpje zien we haar blauwe kant: een zelfverzekerde dame die haar uiterlijk omarmt en haar vrouwelijkheid toont: hier staat ze in haar kracht.

De tegenhanger is haar rode kant waar ze voor haar uit staart in het rood en waarbij haar boosheid haar dans overschaduwd. Haar dans is vaag te zien en ze valt in de herhaling door de boosheid.

PARISH – Parish speelt de blonde tegenhanger van Morena. In deze post zien we Sialia G., die doet alsof ze een perfect leventje leidt in haar eigen appartement. Maar zodra ze na bad in bed gaat liggen en weer blijft hangen in haar social media verslaving, komt ze in een niet te begrijpen nachtmerrie terecht, welke door twee dansers/uitersten wordt gedanst. Maar is het eigenlijk wel een nachtmerrie, of is het echt?

SEVDA – In deze post laat Sevda zien dat zij geen waarde hecht aan vooroordelen. Haar online en offline voorkomen staat haaks op de verwachtingen die men van haar heeft als Turkse vrouw en moslima. Wie ze wil zijn, laat ze dan ook graag zien.

TAMBLYN – Met Tamblyn hebben we een lange solo gemaakt, waarbij hij zowel zijn eigen frustratie als die van de hoofdpersonage danst. Zijn eigen ervaring is dat hij geen connectie voelt met anderen via het online platform. In tegenstelling tot het hoofdpersonage, die juist geen connectie met zichzelf voelt.

CLUB SCENE 1 – Hier valt de hoofdpersoon (in de gemaakte vorm, gespeeld door Parish) ten prooi van een aantal mannen. Ze krijgt een drankje, waarna alles steeds waziger wordt en zij zelf steeds losser. We zien vervolgens dat ze wordt meegenomen, het donker in. Ondanks deze nare gebeurtenis, besluit ze om later weer naar diezelfde club te gaan en is zij nóg uitdagender gekleed. Maar waarom?

SOLO DUET – In deze post dansen twee dansers een duet. Het lijkt in eerste instantie dat ze elkaar uitdagen, maar op sommige momenten wordt het ook zichtbaar dat ze eigenlijk zichzelf aan het uitdagen zijn en hun eigen bevrediging zoeken, ook al zoeken ze de connectie met iemand anders. Dit sluit aan bij de gedachte dat je ook je eigen bevrediging opzoekt op social media, met de gewenste likes en volgers: je hebt anderen nodig, maar doet het alleen voor jezelf.

EPISODE 1


  1.  

MIX BY JASON R. JEANDOR 

 

ZELFONTDEKKING
The Digital Spider is een modulaire en interactieve voorstelling over de dualiteit van sociale media in relatie tot onze online & offline identiteit. De nadruk ligt meer op het opbouwen van eigenwaarde en het koesteren van eigenliefde in beide omgevingen: natuurlijk en digitaal. 
Xclusiv Company heeft verschillende kunstuitingen verweven tot een solide interdisciplinaire performance om onze offline en online identiteit te onderzoeken, verbeelden of (her)ontdekken.

MENSELIJKHEID
Ook al kunnen we online helemaal losgaan, is het de afgelopen periode éxtra duidelijk geworden dat die online ervaringen minder “voedend” zijn. De coronacrisis heeft ons doen realiseren hoe belangrijk menselijk contact en geestelijk welzijn is, maar ook hoe kwetsbaar dit is. Met dit besef zijn we op de alternatieve presentatievorm gekomen voor dit project, dat in lijn staat met hoe wij ons ontwikkelen als mens wanneer we ook online moeten (samen)leven.

VERNIEUWEND
Alsof we in de toekomst konden kijken, sluit het volkomen aan op wat wij wilden aankaarten met het initiële plan. De aangepaste vorm van The Digital Spider is ons inziens daarom een prachtig alternatief: niet “second best”, maar op een gedeelde eerste plaats en met duidelijke inhoudelijke meerwaarde en een vernieuwende artistieke vorm, waarmee wij alsnog wereldwijd een online publiek hebben kunnen bereiken en verrassen.

MET VEEL DANK AAN ONS TEAM!

Concept, Choreografie & Artistieke Regie: 
Jason R. Jeandor,
Ingeborg van Weissenbruch

Zakelijk directeur: 
Osman Batal

Technische Productie: 
Dieter Vandoren (SDAX)

Videoprojectie: 
Sibe Kokke

Decor: 
Jeroen Molenaar

Muziek: 
Jason R. Jeandor (JX aka JasonXclusiv) 
Sibbe Kokke
Dieter Vandoren

Dansers / Makers: 
Shaquille George, Morena Stüger, Tamblyn Baal, Dimitris Grigoriou, Tawatha Steendam, Parish van Drongelen, Jayda Codrington, Djinti Sullivan, Elise Reniers, JamesHimez Whitter, Moises Martinez, Robert Vrolijk, Ibrah Silas-Jackson, Angel Felix, Siru Eazy en Juan Jose Markes.

Spoken word (Recorded & Live Vocal performer): 
Kain Slim

Lyrics: 
Kain Slim
Jason R. Jeandor

PR Teksten: 
Jason R. Jeandor 
Leonie Kalkman

PR Foto’s: 
Jason R. Jeandor 

Film Regie & Verhaal:
Amjad Jahan
Jason R. Jeandor

Camera: 
Demis Rolador
Jason R. Jeandor

Edit:
Sibbe Kokke
Jason R. Jeandor

Trailer:
Sibbe Kokke 
Jason R. Jeandor

Productie Team: 
Xclusiv Company

Styling & Set Runner: 
Justine Campagnard

Cast Fotografie: 
Raemy Abdelsalam

Styling: 
Dair Design

 

XCLUSIV COMPANY

‘Het grootstedelijke kunstgezelschap uit Rotterdam’ 

Xclusiv Company is onder leiding van Jason R. Jeandor, Osman Batal en Ingeborg van Weissenbruch al meer dan 15 jaar aanjager van de ontwikkeling van urban dans (o.a. hiphop-streetdance, breakdance en vogue) en muziek.
Vanuit een sterk gevoel van authenticiteit, diversiteit en artisticiteit creëert het gezelschap originele (urban) performances & producties, die er toe doen én het verschil maken.

Wij creëren unieke voorstellingen waarin iedereen zich kan herkennen of geïnspireerd door raakt; van jong tot oud, van bestaand theaterpubliek tot en met de urban art beoefenaars, en nieuw publiek.
Hiervoor gebruiken wij urban dans als middel om actuele én maatschappelijke kwesties aan te snijden. We gaan cross-overs aan met andere kunstuitingen zoals (academische) dans, muziek, video en spoken word, om te komen tot een vorm die hedendaagse cultuur-consumenten aanspreekt.

Pursuing The Next Level in Performance, Always and in All Ways’

DOWNLOADS INZIEN?!

Stuur ons aub een verzoekje 
Onze lesbrieven, posters, foto’s, logo, technische lijsten kunt u inzien door in te loggen via het contactformulier.

FINANCIËLE ONDERSTEUNING VAN: 

  • Gemeente Rotterdam
  • Bestuur Stichting Xclusiv
  • Luxor Theater Rotterdam
  • George Visser & TriColour Productions
 
  • Fonds Podiumkunsten
  • Stichting Zabawas
  • Prins Bernhard
  • Cultuurfonds Zuid-Holland
  • Stichting Elise Mathilde Fonds
  • Van der Mandele Stichting
  • Stichting Verzameling van Wijngaarden-Boot
  • Meerdere fondsen die niet vermeld willen worden.
 
 

DANKWOORD
WIJ DANKEN EEN IEDER DIE HET MAKEN VAN DEZE MOOIE VOORSTELLING HEEFT ONDERSTEUND.

"THE DIGITAL SPIDER CAPTURES
UNSPOKEN NEEDS OF PEOPLE WHO REALIZE THAT THEY ARE THE CREATORS (SPIDERS) OF THEIR OWN WEB.

JASON R. JEANDOR• THE DIGITAL SPIDER

IMPRESSIE

MOMENTEN UIT DE VOORSTELLING