het verhaal
In Behind The iMASQ wordt openlijk verteld over depressie en de (eigen) worsteling met onmacht, emoties, stigma’s, sociale druk en (zelf)afwijzing.
De werkelijkheid achter zijn masker wordt steeds meer zichtbaar en zijn zoektocht naar zelfliefde begint met het zoeken naar balans tussen zijn mannelijk en vrouwelijke energie.
We zien hem steeds veranderen, maar we begrijpen deze wisselingen niet. Van binnen schreeuwt hij om hulp, maar we luisteren niet.
Hij omarmt zijn ware ik en maakt een stap vooruit in zijn herstel wat door de waardering van het applaudisserende publiek word gevoed.
muziekmix
Behind the iMasq
reacties publiek
vanuit onze gastenboeken
Downloads
Theaters & Scholen via Mail

De ELEMENTEN
Behind The iMASQ roept op om onze maskers af te zetten en ons te ontketenen van culturele, seksuele, religieuze en sociale kaders.
Gelijk aan de verschillende achtergronden en verhaallijnen van de dansers is ook de choreografie een blend van; vogue, hiphop, popping, tutting en breakdance.
De teksten zijn uit de voorstelling zijn vanuit waargebeurde ervaringen geschreven door Kain Slim én Jason R. Jeandor.
De songs hebben tijdens depressieve gevoelens troost geboden, maar versterkten soms ook de negatieve denkbeelden. Juist deze twee uitwerkingen maakt dat de muziek de beleving - zowel van de kijkers als die van de vertellers - ondersteund vanuit hun eigen interpretaties.
De muziekmix is gemaakt door Jason R. Jeandor en betreft een mix van stijlen zoals deep house, hiphop en broken beats.
We gebruiken vier beamers, die elk op één van de vier vlakken van de projectiekubus (abstracte) beelden projecteren. Dit en de ruit opstelling van de kubus zorgen voor een aantrekkelijk optisch effect.















spoken word
What I see is what I need, but my heart can’t stop the bleeding.
I’m Lost in a mirror called confusion, My mind and body disagree. I wonder how can I pull through life, when life is pulling so hard at me.
Now my spirit’s energy is down, I’m faking smiles searching for answers. Looking for my inner child, and missing the way (s)he dances."
Who’s the one that feels the pain, I curse my brain for the deception. And I curse my heart for being weak and, causing disconnection."
But why do I care what you think of me?! ‘Cause all I’m lookin for is freedom. I strive for inner balance and your opinions, I don't need them."
My divine essence left me alone a long time ago. It’s just me and my dark space phenomenal.
Knock knock."
credits

Artistiek directeur
Jason R. Jeandor
concept • regie • Muziek • Tekst

Zakelijk directeur
Osman Batal
Financien • relatiebeheer

Educatie Hoofd
Ingeborg v. Weissenbruch
choreografie • repetitor

Shaquille George
Danser • Maker

Tamblyn Baal
Danser • Maker

Jimmy Grigoriou
Bboy • Maker

Morena Louisa Stüger
Danser • Maker

Tawatha Steendam
Danser • Maker

Parish van Drongelen
Danser • Maker

Quinten Van Hemert
Danser • Maker

Jayda Codrington
Danser • Maker

Tim Jansen
Bboy

Kain Slim
Spoken Word

Dieter Vandoren
Technische Producer

Sibe Kokke
Visual Artist

Jeroen Molenaar
Decor bouw

Alex Tsara
Bboy • Oud-Danser (Cast 1)

Dane Badal
Oud danser (Cast 1)
🔘 Een sombere stemming hebben
🔘 Geen plezier meer aan dingen beleven
🔘 Problemen met eten en/of slapen
🔘 Gebrek aan energie / juist onrustig zijn
🔘 Jezelf schuldig en waardeloos voelen
🔘 Niet meer goed kunnen nadenken
🔘 Zorgen over relaties met anderen
🔘 Continue heel erg moe zijn
🔘 Denken aan de dood
🔘 Een multidisciplinaire en visueel krachtig verhaal
🔘 Actueel: toename depressie en gebrek aan zelfliefde
🔘 Duurt circa 65 minuten
🔘 Spoken Word (Engelstalig)
🔘 Groot decorstuk / projectiekubus
🔘 9 performers
🔘 Hiphop, Vogue, Bboy, Popping, Waving, Tutting
🔘 Electronisch (Ambient house, cinematic hiphop/trap)
🔘 Een cyclus van persoonlijke ervaringen
🔘 Geschikt voor kinderen
Voor personen met last van epilepsie of hevige migraine:
Ons decor bestaat uit een grote projectie kubus waarop geprojecteerd wordt. Wij maken op een aantal momenten (kort en in lichte mate) gebruik van stroboscoop effecten.
Voor kinderen:
De voorstelling heeft meerdere artistieke lagen met een serieuze ondertoon maar is op een verassende visuele manier zeer toegankelijk zodat het ook interessant is voor kinderen vanaf 8 jaar*, die een uur lang aandachtig kunnen zitten kijken naar een voorstelling.
* Leeftijdssuggestie ter eigen beoordeling van de ouders/verzorgers van de mee te nemen kinderen:
🔘 Spoken word in de voorstelling is Engelstalig.
🔘 Op een kort moment in de voorstelling is het woord Bitch en Kaolo te lezen op de projectiekubus.
🔘 In het begin komt een dame op in een 'sexy' broekje, waarna ze transformeert in een hiphop dansers.
ONDERSTEUND DOOR
WIJ ZIJN ONTZETTEND DANKBAAR VOOR EEN IEDER DIE HET MAKEN VAN DEZE VOORSTELLING HEEFT ONDERSTEUND.
FINANCIËLE ONDERSTEUNING VAN:
- Gemeente Rotterdam
- Luxor Theater Rotterdam
- George Visser & TriColour Productions
- Stichting Bevordering van Volkskracht
- Stichting Dioraphte
- Stichting Zabawas
- Prins Bernhard Cultuurfonds Zuid-Holland
- BNG Cultuurfonds
- M.A.O.C. Gravin van Bylandt Stichting
- Stichting Elise Mathilde Fonds
- Stichting Xclusiv
- Erasmusstichting
- Meerdere fondsen die niet vermeld willen worden